Skip to main content

Notitie met SPDE-bevindingen over de potentie en uitdagingen van restwarmte uit datacenters in Noord-Holland. Wij zien vier kansrijke clusters voor opschaling van restwarmte-uitkoppeling: Amsterdam, Aalsmeer, Haarlem en Hollands Kroon. Tegelijkertijd komt grootschalige uitkoppeling nog beperkt van de grond. Dat heeft vooral drie oorzaken: de warmtevraag blijft achter, de samenwerking tussen betrokken partijen sluit onvoldoende op elkaar aan en technische randvoorwaarden maken koppeling complex.

In deze notitie geven wij gemeenten concreet advies om deze  knelpunten te doorbreken, met een duidelijke focus op het versterken van de samenwerking.

Download handreiking

Leave a Reply