Niet iedereen is gelijk en het is daarom zaak dat je bij het opstellen van een bewonersaanpak weet welke zinvolle segmenten er zijn. Tijdens deze middag geeft consumentenpsycholoog Niels Götz van het Servicepunt inzicht in de wereld van doelgroepsegmentatie en komen verschillende invalshoeken om bewoners te segmenteren aan de orde. Van normen en waarden, levensfase, sexe en mate van betrokkenheid tot aan type woning en gedrag. Met elk van deze vormen gaan we concreet aan de slag. Tenslotte leggen we de verschillende uitkomsten naast elkaar en bespreken we de voors en tegens van de verschillende invalshoeken.
Na deze workshop weet je wat segmenteren inhoudt en welke invalshoeken in welke situatie zinvol zijn. In het bijzonder zal er aandacht worden gegeven aan het segment ‘kwetsbare bewoners’ c.q. bewoners van aandachtswijken. De workhop is geschikt voor zowel beleidsadviseurs als projectleiders.
Klik hier om je aan te melden voor de workhop.
Let op: er zijn voor deze workshop 20 plekken beschikbaar. Meld je dus snel aan en verzeker jezelf van een plek. Bij meer dan 20 aanmeldingen gaan we deze mogelijk nogmaals organiseren. Kun je niet op 9 maart, maar heb je wel interesse om de workshop bij te wonen? Stuur dan een e-mail naar jacco.oskam@servicepuntde.nl.